08:03 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سازمان توسعه تجارت ایران

آمادگی شرکت ملی مس برای تامین کود فسفاته مورد نیاز کشاورزان
نماد برتر- سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشستی مشترک با وزیر جهاد کشاورزی، آمادگی شرکت ملی صنایع مس ایران برای تامین کود فسفاته مورد نیاز کشاورزان را اعلام کرد.
۸۴ درصد کالاهای وارداتی مربوط به مواد اولیه و واسطه‌ای است/ اعمال ممنوعیت بر ۲۴۰۰ تعرفه وارداتی در سال ۹۹
نماد برتر- رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ۸۴ درصد اقلام وارداتی شامل مواد اولیه، واسطه‌ای و سرمایه‌ای است که برای تولید و ادامه فعالیت واحدها، ضروری هستند.
تقویت روابط تجاری ایران و کره شمالی
نماد برتر- سازمان توسعه تجارت از آغاز مذاکراتی جدید با کره شمالی به منظور تقویت روابط تجاری دو کشور خبر داد.
از بازار آفریقا غافل مانده‌ایم
پایگاه خبری راد: سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در همایش تجارت ایران با شرق آفریقا، بازنگری در تصویر ارائه شده از آفریقا را ضروری توصیف کرد و گفت: چین دارای بیشترین سهم از بازار قاره آفریقا در حوزه خدمات مهندسی زیرساخت‌ها، پتانسیل‌های اقتصادی است و توانسته با در اختیار گرفتن ۱۶ درصد از سهم بازار آفریقا بیشترین سهم را از آن خود کند و این یعنی چینی‌ها پتانسیل قاره آفریقا را درک کرده‌اند.
افزایش ابهامات نسبت به عوامل صادرات شکر یارانه‌ای
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات از صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری آب‌نبات در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد که این صنعت تاکنون ۴۰ هزار تن شکر دولتی دریافت کرده و با توجه به اینکه از هر دو شکر آزاد و دولتی استفاده کرده، مشخص نیست چقدر از صادرات آن‌ها وابسته به شکر دولتی بوده است.
به جای روزمرگی به برنامه‌های کلان توجه شود
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: آمارها نشان می‌دهد در ایران هنوز زیر ساخت‌ها برای اینکه یک کشور صادراتی باشیم فراهم نشده است.
احتمال حذف تعرفه صادرات خرما از چند روز دیگر
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی از پیشنهاد حذف تعرفه صادرات خرما با نزدیک شدن به پایان ماه مبارک رمضان و کاهش تقاضای مصرف داخلی این محصول خبر داد.
نشست رؤسای اتاق‌های بازرگانی ایران و کشورهای همسایه برگزار می‌شود
پایگاه خبری راد: سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران و مسئول اجرای پروژه اقتصاد مقاومتی در حوزه صادرات از برگزاری نخستین جلسه شورای مشورتی رؤسای اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و کشورهای همسایه با توجه به پروژه اصلی سازمان توسعه تجارت ایران در اقتصاد مقاومتی و از جمله ۱۰ پروژه اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.
معافیت ارزی صادرکنندگان کمتر از ۱ میلیون دلار را حذف کنید
پایگاه خبری راد: در سومین جلسه شورای راهبردی توسعه صادرات غیرنفتی، اعضای این جلسه خواستار تغییر سیاست‌های ارزی، یکسان‌سازی نرخ ارز و حذف تمایز صادرکنندگان یک میلیون دلاری و مبالغ بالاتر شدند چراکه به گفته آن‌ها این موضوع باعث ایجاد رقابت منفی در بازارهای صادراتی شده است.
شاهد ظهور پدیده صادرکنندگان موقت هستیم/ سیاست‌های ارزی نتیجه مطلوب نداشت
پایگاه خبری راد: سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه سیاست‌های ارزی کشور در سال گذشته باعث شد بخش مهمی از صادرکنندگان حرفه‌ای پا پس بکشند، گفت: سال گذشته شاهد ظهور پدیده‌ای به نام صادرکنندگان موقت بودیم که اصلاً سابقه صادراتی ندارند، تعدادشان زیاد است و ارز حاصل از صادرات آن‌ها نیز به شیوه‌ای که بانک مرکزی در نظر دارد به کشور باز نمی‌گردد.
ظهور ۶۴۴۷ صادرکننده جدید در سال ۹۷/ انگیزه آنها بازگشت ارز نبود
پایگاه خبری راد: سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران از صادرات ۴۴.۳ میلیارد دلاری در سال ۱۳۹۷ خبر داد که بیش از ۲۴.۱ میلیارد دلار از آن به کشورهای همسایه صادر شده و در مقایسه با سال ۱۳۹۶ سه درصد رشد داشته است.
حذف ارز دولتی، صادرکنندگان مصنوعی را حذف می‌کند/ کالای ایرانی در خارج ارزان‌تر از داخل بود
پایگاه خبری راد: رئیس سابق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه اگر سیاست‌های صادراتی که در آغاز سال ۹۷ ابلاغ شد، اجرا نمی‌شد، صادرات کاهش نداشت، اظهار کرد که تک نرخی شدن ارز موجب رونق صادرات، کاهش نرخ ارز و کنترل قاچاق و حذف صادرکنندگان مصنوعی می‌شود.
برنامه‌ریزی ۱۵۰ واحد تولیدی ایرانی برای توسعه مشارکت اقتصادی در عراق
پایگاه خبری راد: رایزن بازرگانی ایران در عراق از برگزاری ۵ رویداد ترویجی برای توسعه ظرفیت‌های مزیت‌دار تولیدی ایران در عراق طی ۳ ماه اول سال جاری خبر داد.
صادرات سیب زمینی و پیاز ممنوع شد
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت، در ابلاغی به گمرکات کشور، صادرات سیب‌زمینی و پیاز را ممنوع اعلام کرد.
قوانین جدید برای ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک
با توجه به انعکاس برخی از ابهامات توسط گمرکات اجرایی جهت ترخیص خودروهای سواری، اصلاحاتی صورت گرفت و ابلاغ شد.